Je kunt in ieder dossier meerdere OTD’s opstellen. Op basis van de OTD kan Accelerate facturen aanmaken. Kies links in de boom voor ‘OTD & facturatie’ en klik op ‘+ Nieuwe OTD maken’.
Voor het aanmaken van een nieuwe OTD doorloop je een aantal stappen. Je kunt nu kiezen uit de hoofddiensten, diensten en aanvullende diensten die zijn ingericht door de admin van het kantoor.
Kies hier het type betaling. Standaard staat deze op ‘Betaling via notaris’. Maar de klant kan ook rechtstreeks betalen, eventueel in een opgegeven aantal termijnen. Je kunt hier ook korting geven.
In stap 3 kun je nog opmerkingen plaatsen, deze komen op de OTD of op het actiepunt op het klantportaal. Kies hier voor ‘Digital ondertekening via consumentenportaal’, de klant kan op het klantportaal de OTD downloaden en akkoord geven.
Daarna kun je de OTD ‘finaliseren’. Dan wordt deze getoond op het klantportaal. In het klantdossier kun je de OTD downloaden, bewerken, verwijderen of inzien.
Op het klantportaal is nu een nieuw tabblad ‘OTD’ toegevoegd. Daar kan de klant de OTD bekijken en akkoord gaan.
Zodra de klant de OTD heeft ondertekend op het klantportaal ontvang je een signalering.
Na het ondertekenen maakt Accelerate automatisch factuurregels aan in de ‘Facturatie wachtrij’
Zolang er nog niets is gefactureerd kun je als gebruiker de OTD annuleren. De factuurregels worden dan verwijderd uit de facturatie wachtrij.
📝Opdracht 19
Maak een OTD aan en zet deze klaar op het klantportaal.
📝Opdracht 20
Ga naar het klantportaal, download de OTD en ga akkoord.
📝Opdracht 21
Verwerk de signalering 'OTD is getekend'.
Door naar de volgende les?