Activeren en inloggen klantportaal

Activeren en inloggen klantportaal

💡
LET OP! Op dit moment is het alleen mogelijk voor de eerste aanvrager van een dossier om een account aan te maken. Het e-mailadres van de eerste aanvrager dient dan ook bij de relatiegegevens gevuld te zijn. Lukt het niet? Bel gerust met ons supportteam via 0570 66 51 44.

Activeren en inloggen (klant)

De klant heeft van jou een e-mail ontvangen op het e-mailadres zoals deze in het dossier vermeld staat. In de e-mail staat een link naar het klantportaal.

  1. De klant klikt vanuit de e-mail op deze link
  2. Het klantportaal opent met het verzoek een wachtwoord in te stellen
  3. image

    De klant stelt het wachtwoord in en klikt op Wachtwoord opslaan

    image
  4. De klant logt in met het e-mailadres waarop hij de mail heeft ontvangen en het net gekozen wachtwoord.

Indien gewenst kan de klant een extra wachtwoord toevoegen middels 2-factor authenticatie. Dit kan hij in- of uitschakelen onder Instellingen.

2-factor authenticatie

Net als de Accelerate gebruiker heeft ook de klant de optie om zijn inlog uit te breiden met 2-factor authenticatie. Hiervoor is het eenmalig koppelen noodzakelijk. Heeft de klant dit gedaan? Voortaan logt hij in twee stappen in:

  1. De huidige inlog
  2. Met de in de app gegenereerde code

De klant kan de koppeling leggen door op het klantportaal naar Instellingen te gaan. Hier wordt de 2-factor authenticatie toegelicht en wordt uitgelegd hoe de koppeling gelegd kan worden.

Wanneer de klant de koppeling heeft gelegd kun je dit terug zien in het dossier door op de klantnaam te klikken. Rechts bij klantgegevens staat bij 2-Factor authenticatie? ‘ja’.

image