Inrichten adviespakket
Bij livegang met Accelerate wordt er een aanpassing gedaan in het adviespakket zodat de aanvragen standaard naar Accelerate (kunnen) worden gestuurd. Vanuit Accelerate wordt de aanvraag vervolgens naar de geldverstrekker c.q. serviceprovider verstuurd. Eventuele wijzigingen hierin voer je na livegang door in Accelerate.
Hieronder wordt per adviespakket uitgelegd hoe je instelt dat aanvragen voortaan naar jouw Accelerate licentie gaan.
In Adviesbox voeg je Accelerate toe als Serviceprovider waarna je per maatschappij aangeeft dat aanvragen voortaan naar Accelerate moeten gaan.
- Ga naar Onderhoud | Beheer partijen | Serviceproviders
- Voeg een nieuwe partij toe:
- Naam: Accelerate
- Nummer: HDN postbusnummer welke je in Accelerate gebruikt
- Ga naar Onderhoud | Beheer partijen | Geldverstrekkers.
- Zet de volgende stap voor elke Geldverstrekker:
- Kies in het linker menu onder Hypotheekaanvraag voor HDN aanvraag naar Accelerate
- Zet stap 2 ook voor Krediet en Verzekeringsmaatschappijen
- Controleer of deze aanpassing ook bij collega's gedaan moet worden.
Per maatschappij kun je in Figlo inrichten dat de aanvragen voortaan standaard naar jouw Accelerate licentie verstuurd moeten worden. Volg de volgende stappen om dit in te richten:
- Ga naar https://figlo.com/client-login
- Kies voor Figlo manager en log in Manager opent
- Dubbelklik op de organisatienaam om naar de organisatie details te gaan
- Open het tabblad Suppliers
- Per Supplier moet bij Alt HDN ID het HDN nummer komen dat in jouw Accelerate licentie is ingericht.
- Staat er al een Alt. HDN ID? Dat betekent dat voor deze Supplier de aanvragen standaard naar een serviceprovider worden verstuurd. Tijdens het intakegesprek zijn deze nummers ingericht in Accelerate: Instellingen | HDN Postbusnummers. Dit zodat de aanvragen voor deze Supplier vanuit Accelerate alsnog naar betreffende serviceprovider.
- Kies voor Replace | OK
- Overschrijven het nummer met HDN nummer dat in Accelerate is ingericht
- OK
- Staar er nog geen Alt. HDN ID? Dan gingen de aanvragen rechtstreeks naar de Supplier.
- Voer het HDN nummer op dat in Accelerate is ingericht | OK
- Herhaal dit voor elke supplier.
- Controleer of deze aanpassing ook bij collega's gedaan moet worden.
Staat er een Agency ID, dan kun je deze laten staan.
In Findesk richt je per maatschappij in dat de aanvraag naar Accelerate wordt verstuurd. De aanvraag gaat dan naar het HDN nummer van Accelerate. Van daaruit wordt de aanvraag doorgezet naar jouw Accelerate licentie. Dit gebeurt op basis van het HDN nummer in Findesk. HD Connect legt een link tussen jouw HDN nummer in Findesk én jouw HDN nummer in Accelerate. Het is daarom belangrijk dat je de juiste HDN nummers hebt doorgegeven.
- Log op Findesk in
- Klik op je naam rechtsboven
- Klik in het scherm dat opent op Meer instellingen
- Klik vervolgens op Productinstellingen
- Bij de ServiceProviders staat Accelerate. Geef als tussenpersoonnummer 9999 op.
- Scroll naar beneden naar het kopje ‘Productaanbieders’
- Kies bij eke geldverstrekker/verzekeraar bij ‘Bemiddelen via’ voor Accelerate
- Klik op Volgende | Opslaan
- Controleer of deze aanpassing ook bij collega's gedaan moet worden.
In Finix voegen we Accelerate als nieuwe Inkoopcombinatie toe. Waarna je Accelerate kunt kiezen als ontvangende partij bij het versturen van een aanvraag.
- Klik op Instellingen | Inkoopcombinaties
- Voeg een nieuwe inkoopcombinatie toe
- Kies bij inkoopcombinatie voor Accelerate
- Voer bij HDN Nummer jouw HDN nummer op dat in Accelerate gebruikt zal worden
- Bewaren
- Controleer of deze aanpassing ook bij collega's gedaan moet worden.
In Scenario Advies kun je inrichten dat jouw aanvragen standaard naar de hoofdnode van Accelerate worden verstuurd. Vandaaruit worden ze doorgezet naar jouw Accelerate licentie. Dit gebeurd op basis van het HDN nummer in Scenario Advies. HD Connect legt een link tussen jouw HDN nummer in Scenario Advies én jouw HDN nummer in Accelerate. Het is daarom belangrijk dat je de juiste HDN nummers hebt doorgegeven.
- Open Scenario Advies
- Klik op Instellingen | Bedrijfsgegevens
- Stel bij Alle aanvragen naar "Accelerate" in | Opslaan
- Controleer of deze aanpassing ook bij collega's gedaan moet worden.