Onderwerpen
- Communicatie met je klant
- Wat ziet je klant?
- Besparing bekijken (hypotheek oversluitsignaal)
- Bijwerken hypotheekgegevens via klantportaal
- Besparing op het klantportaal
- Wat ontvangt je klant?
- Automatische mails bij aanbieden/intrekken besparing
Gerelateerde onderwerpen
Communicatie met je klant
- Snel en eenvoudig je klant informeren
- Automatische mails inrichten
Wat ziet je klant?
Voor hypotheek oversluitsignalen kun je bepaalde informatie delen via het klantportaal. Je bepaalt zelf wat er gedeeld wordt en wat niet. Dit geldt ook voor het versturen van automatische mails, jij bepaald wat er wanneer verstuurd wordt.
Besparing bekijken (hypotheek oversluitsignaal)
Zodra je de besparing hebt aangeboden op het klantportaal wordt er een actiepunt aangemaakt. De klant ziet het actiepunt terug op het portaal onder de openstaande actiepunten.
De besparing kun je inzien door op nu bekijken
te klikken.
De klant kan vervolgens zelf aangeven of hij geïnteresseerd is. Zo ja, dan krijg je hiervan een signaal in je dashboard.
Getoonde besparing op klantportaal
Jij bepaalt zelf wat je klant ziet. Afhankelijk van de inrichting kun je er voor kiezen om
- Exacte bedragen te tonen
- Bedragen te tonen rekeninghoudend met een marge
- Tonen of er bespaard kan worden zonder bedragen te noemen
Automatisch besparing tonen op portaal uitstellen voor nieuwe klanten
Wanneer je niet wil dat er vlak na het afsluiten van een hypotheek eventuele besparingen gecommuniceerd worden naar de klant (bijv. klant kan de eerste tijd niet naar een andere geldverstrekker i.v.m. persoonlijke kenmerken), schakel dan signalen uit voor nieuwe dossiers. Zo voorkom je dat er automatisch e-mails naar klanten gaan die net een nieuwe hypotheek hebben afgesloten.
Hoe je dit kunt inrichten lees je hier.
Bijwerken hypotheekgegevens via klantportaal
Voor een correcte berekening is het belangrijk dat de hypotheek- en klantgegevens up-to-date zijn. Met één druk op de knop kun je een actiepunt voor je klant aanmaken. Het actie punt verschijnt direct op het klantportaal.
Waarde van de woning
De klant kan het actiepunt openen door op nu bijwerken te klikken. Hier heeft de klant de mogelijkheid om onder andere een recente waardeopgave van de woning door te geven.
Hypotheekgegevens
Ook de hypotheekgegevens kunnen worden bijgewerkt via het klantportaal. Zo kan de klant de actuele hypotheeksom doorgeven en de actuele rente en rentevaste periode.
Besparing op het klantportaal
Je kunt er voor kiezen om de besparing automatisch op het klantportaal te laten tonen als de score van de berekening voldoet aan de door jouw opgegeven waarde. Lees meer hier meer over.
- Besparing automatisch op het klantportaal plaatsen
- Besparing automatisch intrekken
Wat ontvangt je klant?
Je kunt via de Smartcare inrichting zelf bepaalde e-mails automatisch laten versturen.
Maakt gebruik van de onderstaande opties om je workflow te automatiseren
Automatische mails bij aanbieden/intrekken besparing
Heb je gekozen voor het automatisch aanbieden en/of intrekken van de besparing dan kun je daar eventueel e-mails aan koppelen die automatisch worden verzonden.
Onder inrichting Smartcare heb je twee opties:
- Handmatige e-mailsjablonen
- Deze worden verstuurd zodra zelf bijvoorbeeld op de knop besparing aanbieden op klantportaal klikt.
- Automatische e-mailsjablonen
- Deze worden verstuurd als je hebt gekozen voor het volledig automatisch aanbieden van de besparing op het klantportaal.