iWize
Op deze pagina wordt toegelicht hoe de inventarisatie op basis van iWize voor behandelaar / adviseur en klant werkt. De volgende stappen worden doorlopen:
- iWize instellingen
- Actiepunt voor de klant aanmaken
- Actiepunt op het klantportaal
- Gegevens worden opgeslagen in het Accelerate dossier
Is de module iWize bij jou nog niet actief? Onderaan de pagina vindt je meer informatie over hoe je deze kunt laten activeren.
1. iWize instellingen
Je hebt de mogelijkheid om de instellingen van iWize aan te passen. Hier kan je aangeven welke data de consument aan gaat leveren. Om deze instellingen te wijzigen ga je naar Instellingen | koppelingen en externe bronnen | iWize
Vink hier de bronnen aan of uit en druk op ‘Opslaan’.
2. Actiepunt voor de klant aanmaken
Het actiepunt kan aangemaakt worden vanaf het dossier.
- Klik binnen het dossier op Actiepunten voor klant | Nieuw actiepunt
- Kies voor de optie: a. Aanleveren persoonlijke informatie met DigiD en vervolgens welke aanvrager de brondata dient aan te leveren of dat beide aanvragers dit moeten doen. Het aanleveren van de brondata zal apart van elkaar doorlopen worden.
3. Opslaan
3. Actiepunt op het klantportaal
Het actiepunt wordt getoond op het klantportaal, hieronder wordt toegelicht wat de klant te zien krijgt. Let op: de screenshots zijn gemaakt bij een klant die formeel wordt aangesproken, is de aanspreekwijze informeel, dan zijn deze teksten ook informeel.
Optie 1: Actiepunt 'Het inventarisatieformulier invullen'
De klant ziet het volgende actiepunt:
Na het kiezen voor Nu aanleveren wordt het volgende scherm getoond.
Stapsgewijs wordt de consument door de module geleid. Om de brondata op te kunnen halen maken we eenmalig gebruik van software (extensie). Nadat de gegevens zijn opgehaald kan de extensie verwijderd worden.
- Installeer de software Door hier op te klikken wordt de gebruiker – afhankelijk van de browser- doorgeleid waar hij de software met één klik kan toevoegen.
In Chrome ziet dit er bijvoorbeeld als volgt uit:
Hierna wordt hij teruggebracht naar het klantportaal waar hij verder kan.
2. De klant dient zijn DigiD bij de hand te hebben
3. Vervolgens worden per bron de volgende stappen doorlopen
a. De klant wordt naar de DigiD inlogpagina van de betreffende bron geleid b. De klant vult zijn/haar inloggegevens in en gaat verder. Afhankelijk van het beveiligingsniveau van de bron moet de klant met een sms-code of via de DigiD-app zijn inlog bevestigen c. De klant keert terug naar het klantportaal d. De data wordt op de achtergrond opgehaald
Nadat de consument de journey heeft doorlopen en op ‘afronden’ heeft gedrukt opent de volgende pagina.
Het actiepunt is verwerkt en de gegevens zijn opgeslagen in het Accelerate dossier. In het klantportaal zijn deze gegevens niet zichtbaar.
4. Gegevens worden opgeslagen in het Accelerate dossier
Afhankelijk van de triggerconfiguratie krijgt de binnendienst/ adviseur een werkvoorraadsignalering dat de klant het formulier heeft ingevuld.
- Op het dossier onder Bestanden vind je de gegenereerde pdf’s
- In het dossier onder Externe bronnen kun je het juiste bestand downloaden voor het adviespakket
Met welke adviespakketten kan je iWize brondata openen?
- Adviesbox
- Docdigi
- Findesk
- FinRust
Actiepunt automatisch openzetten met een afspraak trigger
Het is mogelijk om het actiepunt automatisch open te laten zetten door middel van een afspraak trigger. Om de workflow te automatiseren, wijzigen of voegen we de trigger NewAppointment of NewFirstAppointment toe. Deze handeling kan alleen uitgevoerd worden door een Admin. In het voorbeeld gaan we uit van een nieuwe trigger aanmaken. Ga hiervoor naar Beheer | Triggers beheren | + Nieuwe trigger. Zoek naar NewAppointment of NewFirstApointment.
’NewFirsAppointment’ kan alleen gebruikt worden als het de eerste afspraak op het dossier is. Denk hierbij aan het verzenden van het e-mailsjabloon t.b.v. het activeren van het persoonlijk klantportaal. ’NewAppointment’ kan gebruikt worden voor elke volgende afspraak na de eerste.
Nadat je op ‘opslaan’ drukt zal een nieuw scherm openen.
Omschrijving: vul hier de naam van de afspraak in Code: is de gekozen trigger Scope: is de scope waar de trigger op actief is. In dit geval is de trigger actief op de scope appointment (afspraak) Doelgroep rol(len): bepaalt bij wie de trigger naar voren moet komen Type afspraak: selecteer het type afspraak waar je wilt dat deze trigger af zal gaan. Klik hier voor meer uitleg over afspraaktypes Label: mocht de trigger specifiek ingericht moeten worden voor een specifiek multi label kan je dat hier aangeven Afvuren o.b.v. aanwezigheid HDN producten: Trigger conditioneel afvuren o.b.v. de aanwezigheid van andere HDN producten binnen hetzelfde dossier Actie(s): hier kunnen we acties toevoegen die de trigger moet uitvoeren wanneer deze vuurt Klik op ‘Nieuwe actie +’ en kies voor ‘Aanleveren persoonlijke informatie met DigiD’. Dit zorgt ervoor dat wanneer je de afspraak aanmaakt, het actiepunt voor iWize automatisch opengezet wordt op het klantportaal. Eventueel kan je de trigger verder uitbreiden met andere actiepunten. Denk hierbij aan het automatisch verzenden van een e-mail om je klant op de hoogte te brengen van het aanleveren van de brondata.
Wanneer je klaar bent met het inrichten van de trigger druk je op ‘opslaan’.
Je kunt de aangemaakte trigger altijd eerst testen op een test dossier om te kijken of deze het gewenste resultaat geeft.
Brondata van beide aanvragers samenvoegen
Wil je op basis van de brondata van beide aanvragers een dossier in het adviespakket openen? Zorg dan dat beide partners het actiepunt hebben afgerond. IWize voegt de data samen als je op het moment dat je de brondata exporteert naar je adviespakket.
iWize broncode
Het bestand dat naar het adviespakket gaat, wordt gegenereerd door iWize op basis van de opgehaalde data, iWize voegt hier de broncode aan toe.
Doe je later nog eens een aanvraag op hetzelfde dossier, dan heb je een nieuwe iWize journey met eigen brondata en een eigen broncode.
Wanneer je de aanvraag vanuit het adviespakket doorstuurt naar de geldverstrekker kan het adviespakket de broncode in de aanvraag meesturen. Met de broncode kan de geldverstrekker via iWize de brondata ophalen.
Module iWize activeren
Maak je nog geen gebruik van iWize? Neem dan contact op met salessupport@accelerate.nl. Om van iWize gebruik te kunnen maken dien je een overeenkomst met iWize aan te gaan. Zodra de overeenkomst ondertekend is, zet ons Support team de module voor je aanzet.
Onderwerpen
- iWize
- 1. iWize instellingen
- 2. Actiepunt voor de klant aanmaken
- 3. Actiepunt op het klantportaal
- 4. Gegevens worden opgeslagen in het Accelerate dossier
- Met welke adviespakketten kan je iWize brondata openen?
- Actiepunt automatisch openzetten met een afspraak trigger
- Brondata van beide aanvragers samenvoegen
- iWize broncode
- Module iWize activeren