Changelog April 2023
NIEUW | Administratie betaling facturen
Op veler verzoek kun je nu in Accelerate registreren dat een factuur betaald is. Indien gewenst kan Support tevens een trigger inrichten die x-dagen na het maken van de factuur signaleert wanneer de factuur nog niet als betaald is geadministreerd.
VERBETERD | Export factureren uitgebreid
De export facturen is uitgebreid met een aantal nieuwe kolommen: Factuurnummer numeriek, Bedrag, Boekingsperiode en Boekingsjaar.
NIEUW | Importeer facturen in Exact Online
Goed nieuws voor de licenties die de boekhouding via Exact Online doen. Vanaf nu kan de facturatie export vanuit Accelerate geimporteerd worden in Exact Online. vraag Support om de Exact Online setting aan te zetten en de export voldoet aan de eisen die Exact stelt voor de import van facturen. Door de setting aan te zetten verdwijnt de extra regel per factuur met het totale debetbedrag uit de export.
NIEUW | Brondata: gegevens kind worden ook geadministreerd
Levert de aanvrager gegevens aan via Brondata (Ockto/ iWize) en wordt hierbij doorgegeven dat er een of meer kinderen aanwezig zijn? Dan zal Accelerate vanaf nu deze kinderen administreren op het dossier onder Relaties.
NIEUW | Kind op het dossier upgraden naar CRM kaart
Op een dossier kunnen kinderen geadministreerd worden. Nieuw is dat je een kind kan 'upgraden' tot een eigen CRM kaart door op het pijltje omhoog naast betreffend kind te klikken. Handig wanneer voor het kind een dossier aangemaakt moet worden.
NIEUW | Geef gebruikers alleen toegang tot hun eigen agenda
Een nieuwe recht is toegevoegd zodat je gebruikers met een bepaalde rol (bijvoorbeeld adviseurs) alleen rechten tot hun eigen agenda kunt geven. Het gaat om het recht ‘Agenda van anderen inzien' onder ‘Agenda’.
NIEUW | Leadbron op product
Vanaf nu is het mogelijk om een leadbron op product niveau toe te voegen. Zo kan bijvoorbeeld de leadbron op het dossier ‘Makelaar X’ zijn, terwijl de leadbron voor de ORV het klantcontactcentrum is.
NIEUW | Ontneem gebruikersrollen het recht om afspraken te annuleren
Vanaf nu kun je een rol het recht van afspraken annuleren ontnemen. Deze gebruikers kunnen de afspraak in het dossier wel inzien, maar niet langer annuleren.
OPGELOST | Datum afgifte energielabel werd niet juist opgeslagen
In plaats van 30-11-0001 wordt de datum vanaf nu opgeslagen zoals deze wordt ingegeven.
opgelost | Dubbele informatie in verzonden e-mails
In specifieke gevallen werden bij het versturen van e-mail vanuit Accelerate e-mailadressen en bijlages twee keer getoond in de e-mail. Onderliggend probleem is opgelost waardoor dit niet meer voor komt.
OPGELOST | Geannuleerde afspraken niet langer tonen in de gekoppelde google agenda
Een in Accelerate geannuleerde afspraak werd per abuis alsnog getoond in de Google agenda. Dit is nu opgelost: een Accelerate afspraak die geannuleerd wordt in Accelerate wordt in de Google agenda definitief verwijderd.
opgelost | IBAN controle voor servicecontracten
Het is niet langer mogelijk om spaties op te voeren in het rekeningnummer bij servicecontracten.
opgelost | Onterechte signalering bij het downloaden van een document
Wanneer een aanvrager al haar actiepunten had afgerond en een van de documenten uit een downloadactiepunt nogmaals downloadde werd de signalering 'Alle actiepunten zijn afgerond' nogmaals aangemaakt. Dit probleem is opgelost.
opgelost | Signalering voor verwijderde producten geeft niet langer een foutmelding
In de werkvoorraad kunnen signaleringen staan die verwijzen naar een verwijderd product. Deze verwijzen vanaf nu naar het betreffende dossier met de melding dat het product in kwestie is verwijderd.
opgelost | Weergavenamen klanten op klantportaal
Wanneer de tweede aanvrager in logt op het klantportaal zag hij twee keer zijn naam in het voortgangsblok. Dit is opgelost zodat hij de naam van zijn partner en zijn naam ziet.
verbeterd | Signaleren van een e-mail bij een gebruikersrol
Bij het sturen van een email kon men voorheen enkel een signalering generen voor de adviseur, behandelaar, of iedereen. Vanaf nu kan elke beschikbare gebruikersrol worden geselecteerd als ontvanger van de signalering van het email sjabloon, bijvoorbeeld de verzekeringsmedewerker.
Verbeterd | Accelerate Go: signalering automatisch verwerken wanneer de e-mail wordt beantwoord
Net als in Accelerate Go wordt vanaf nu een signalering van een binnengekomen e-mail automatisch verwerkt wanneer je de e-mail binnen Go beantwoordt.
Verbeterd | Bijlagen offerte op klantportaal uitgebreid met documentomschrijving
Een offerte kan bestaan uit meerdere bijlagen, soms met een nietszeggende naam als ‘Overig'. Vanaf nu wordt ook de omschrijving van het document op het klantportaal getoond, bijvoorbeeld: 'Overig - Formulier maandlast’.
Verbeterd | Downloadbare documenten kunnen verwijderen
Onder instellingen, dossier en status, documenten kunnen standaard downloadbare documenten worden toegevoegd. De optie om deze te verwijderen mistte. Deze optie is toegevoegd. Bij het verwijderen verdwijnen de bijbehorende actiepunten van het klantportaal én zie je in het overzicht met actiepunten in het dossier dat het document is verwijderd.
Verbeterd | Hypotheekaanvraag inzien
De optie 'open aanvraag' is binnen het hypotheekproduct nog altijd beschikbaar vanuit de HDN historie en de hypotheekdetailpagina. Op de offertepagina is de optie komen te vervallen. Deze pagina wordt gedeeld met andere producten waar de knop niet relevant is.
Verbeterd | Inkomensverklaring zakelijk inkomen of offerte bankgarantie automatisch aanbieden op klantportaal
Krijg je op de ZX of Bankgarantie per HDN een inkomensverklaring of offerte binnen? In de triggers kan ingericht worden dat deze automatisch op het klantportaal wordt aangeboden, indien gewenst met een automatische e-mail erbij.
Verbeterd | Nieuwe eisen bij aanmaken (nieuw) wachtwoord
Wanneer een Accelerate gebruiker een (nieuw) wachtwoord instelt worden er eisen gesteld aan dit wachtwoord. In beeld zie je of het wachtwoord sterk genoeg is.
Verbeterd | prive-afspraken markeren als prive
In Google en Outlook kun je afspraken op privé zetten. Vanaf nu wordt deze markering overgenomen door Accelerate waar de afspraak ook als privé wordt getoond.
Verbeterd | Standaard land bij verhuizing is vanaf nu Nederland
Bij het opvoeren van een 'verhuizing' is het standaard land vanaf nu Nederland. Verhuist de klant naar een ander land? Dan kan dit aangepast worden.
Verbeterd | Standaard werkvoorraad is doorlopend je standaard werkvoorraad
Voor elke gebruiker kon al een standaard werkvoorraad ingesteld worden onder Instellingen. Na het inloggen in Accelerate wordt de standaard werkvoorraad geopend. Nieuw is dat deze standaard werkvoorraad ook geopend wordt wanneer je klikt op Werkvoorraad of het Accelerate logo.
Verbeterd | Term GV aangepast naar Aanbieder in de dossiercontrole
Documenten die verzonden worden per HDN worden naar de Aanbieder verzonden, maar dit is niet altijd een GV. Daarom is de term GV aangepast naar Aanbieder.
Verbeterd | Dossiervelden verplichten bij aanmaken van nieuw dossier
Een aantal dossiervelden kunnen als verplicht worden gemarkeerd. Net als voor de relatiegegevens kan dit onder Instellingen, Dossier en status, Dossierinstellingen.
Verbeterd | Vergelijking van huisnummer in de DossierChecker is verbeterd
Bij bijvoorbeeld een vergelijking van het huisnummer 38/3 met 38-3 gaf DossierChecker aan dat deze huisnummers niet overeenkwamen. Dit is aangepast zodat het wel als gelijk wordt gezien.
Verbeterd | Zakelijk dossier niet meer aan te maken voor elke type bedrijf
Maken jullie gebruik van zakelijke dossiers? Vanaf nu kun je deze alleen aanmaken voor bedrijven binnen de zelf toegevoegde CRM bedrijfsgroep (meestal 'zakelijke relaties'). Het is hiermee onmogelijk gemaakt om zakelijke dossiers voor bedrijven binnen de standaard CRM-bedrijfsgroepen aan te maken zoals bijvoorbeeld geldverstrekkers of notarissen.
Nieuw | Niet-aftrekbaar deel lening getoond
Wanneer in de hypotheekaanvraag sprake is van een 'niet fiscaal aftrekbaar bedrag' wordt dit vanaf nu getoond in het overzicht van leningdelen.