Een dossier kan handmatig aangemaakt worden door zelf gegevens in te tikken in het ‘nieuwe dossier’ scherm of handmatig op basis van een aanvraagbericht (AX vanuit jouw adviespakket).
Dossier aanmaken vanuit dossierscherm
- Ga naar Dossiers en klik aan de linkerkant op nieuw dossier
- Adviseur: wie is de adviseur op dit dossier
- Behandelaar: wie behandelt het dossier
- Zakelijk dossier: Vink deze optie aan als het een zakelijk dossier is
- Aanspreekvorm: bij het kiezen van e-mailsjablonen of automatische e-mails is dit de standaard aanspreekvorm
- Partner: heeft de aanvrager een partner
- Vul in ieder geval voornaam, achternaam en e-mailadres in. Bestaat de aanvrager al in het CRM? Zoek dan in de bovenste balk bij zoek relatie. Je kunt later de persoonsgegevens in het dossier altijd uitbreiden of het automatisch laten uitbreiden bij het binnenkomen van een hypotheekaanvraag.
- Voornaam en achternaam
- E-mailadres
- Indien er bij dossiergegevens is aangegeven dat er een partner is kun je net als voor aanvrager 1 gegevens noteren
- Kies vervolgens voor Dossier aanmaken
- Combinatie voornaam achternaam
- E-mailadres
a) Dossiergegevens
Laat leeg wat niet van toepassing is
Afhankelijk van je inrichting zie je hier nog meer opties.
b) Aanvrager 1
Vul je de gegevens handmatig in, dan wordt er automatisch gekeken of de persoon al bekend is in het CRM aan de hand van:
Komt een van deze drie overeen, dan wordt hier melding van gemaakt en kun je deze persoon selecteren:
c) Aanvrager 2
Is er sprake van een zakelijk dossier? Dan voeg je geen aanvragers toe, maar een bedrijf. Is er nog geen bedrijfsgroep? Dan kan de admin deze toevoegen onder Instellingen | CRM | Bedrijven.
a) Als adviseur is degene die is ingelogd ingevuld, pas dit eventueel aan. De behandelaar wordt automatisch gevuld op basis van de gekozen adviseur[1], pas dit eventueel aan. Kies onder dossiergegevens een adviseur en behandelaar.
b) Selecteer de aanspreekvorm[2], kies een leadbron en geef aan of er sprake is van een partner.
c) Is de aanvrager al bekend? Dan kun je deze opzoeken. Vul je de gegevens handmatig in, dan wordt er automatisch gekeken of de persoon niet al bestaat. Deze controle vindt plaats op basis van:
Komt een van deze drie overeen, dan wordt hier melding van gemaakt en kun je deze persoon selecteren:
Indien de aanvrager niet bekend is: Vul de gegevens die bekend zijn in (in ieder geval voornaam, achternaam en e-mailadres)
d) Klik op dossier aanmaken
Dossier aanmaken vanuit CRM kaart
- Open de CRM kaart
- Klik op Gerelateerde dossiers
- Kies voor nieuw dossier aanmaken
- De gegevens worden automatisch ingevuld bij 1e aanvrager, vul de gegevens verder aan zoals omschreven in de alinea hierboven
Dossier gegevens later aanvullen
Wil je later de gegevens van de aanvrager aanvullen (bijvoorbeeld de adresgegevens) dan kan dit op verschillende manieren:
- Laat het automatisch gebeuren bij het koppelen van de aanvraag vanuit het adviespakket
- Klik in het dossier in de linker navigatie op de naam van de aanvrager en vul de gegevens handmatig aan
- Ga naar de CRM kaart van deze persoon en vul de gegevens daar aan.
Onderwerpen
- Dossier aanmaken vanuit dossierscherm
- Dossier aanmaken vanuit CRM kaart
- Dossier gegevens later aanvullen
Gerelateerde onderwerpen