Deactiveren of verwijderen van dossiers
In het dossier onder Instellingen kan het dossier worden gedeactiveerd of verwijderd. In beide gevallen is het dossier aan ‘de voorkant’ niet meer beschikbaar. Je vindt dit dossier niet meer in de zoekresultaten en ook de werkvoorraad is niet meer aanwezig. Een gedeactiveerd dossier kan weer geheractiveerd worden, een verwijderd dossier is definitief weg.
Deactiveren
Elke gebruiker die van de admin rechten heeft gekregen kan dossiers deactiveren (Instellingen | Gebruikersbeheer | Betreffende gebruiker | Dossiers deactiveren? | Ja).
Gedeactiveerde dossiers vind je terug in de querymanager wanneer je bij het zoeken de filter ‘Inactieve dossiers doorzoeken’ selecteert. In het overzicht met resultaten staat in de eerste kolom een heractiveerknop.
Verwijderen
De admin kan dossiers verwijderen. Omdat verwijderde dossiers niet teruggezet kunnen worden gaat het verwijderen in stappen. Bij het verwijderen wordt je gevraagd te controleren of je zeker bent dat je dit dossier wilt verwijderen. De aanvragers worden niet automatisch mee verwijderd. Wil je de aanvragers wel verwijderen? Dan is het advies om dat eerst te doen:
- Aanvrager(s) verwijderen: ga naar betreffen de CRM kaart(en) en klik onder Instellingen | op Verwijderen.
- Dossier verwijderen: ga naar betreffend dossier en klik op Dossier verwijderen. Controleer of je het juiste dossier verwijdert. Bevestig dat je inderdaad dit dossier wilt verwijderen. Het dossier is daarna definitief verwijderd.
Tip: vanuit het dossier kun je direct naar de CRM kaart door in de Quick facts op het icoon naast betreffende aanvrager te klikken: