Je kunt in ieder dossier meerdere OTD’s opstellen. Op basis van de OTD kan Accelerate facturen aanmaken. Kies links in de boom voor ‘OTD & facturatie’ en klik op ‘+ Nieuwe OTD maken’.
Voor het aanmaken van een nieuwe OTD doorloop je een aantal stappen. Je kunt nu kiezen uit de hoofddiensten, subdiensten en aanvullende diensten die zijn ingericht door de admin van het kantoor.
Kies hier het type betaling. Standaard staat deze op ‘Betaling via notaris’. Maar de klant kan ook rechtstreeks betalen, eventueel in een opgegeven aantal termijnen. Je kunt hier ook korting geven.
In stap 3 kun je nog opmerkingen plaatsen, deze komen op de OTD of op het actiepunt op het klantportaal. Kies hier voor ‘Digitale ondertekening via consumentenportaal’. De klant kan dan op het klantportaal de OTD downloaden en akkoord geven.
Daarna kun je de OTD ‘finaliseren’. Zodra je dat doet, zal deze worden getoond op het klantportaal. Ook zal de klant een automatische e-mail ontvangen waarin staat dat de OTD ter ondertekening klaar staat op het portaal. Zorg er dus voor dat je de OTD gedownload en bekeken hebt, voordat je deze finaliseert.
In het klantdossier kun je de OTD ook downloaden en bewerken (totdat deze is ondertekend door de klant, een getekende OTD is niet meer te bewerken).
Op het klantportaal is nu een nieuw tabblad ‘OTD’ toegevoegd. Daar kan de klant de OTD bekijken en ondertekenen.
Zodra de klant de OTD heeft ondertekend op het klantportaal ontvang je een signalering.
Na het ondertekenen maakt Accelerate automatisch factuurregels aan in de ‘Facturatie wachtrij’
Zolang er nog niets is gefactureerd kun je als gebruiker de OTD annuleren. De factuurregels worden dan verwijderd uit de facturatie wachtrij.
📝Opdracht 19
Maak een OTD aan en zet deze klaar op het klantportaal.
📝Opdracht 20
Ga naar het klantportaal, download de OTD en ga akkoord.
📝Opdracht 21
Verwerk de signalering 'OTD is ondertekend'.
Door naar de volgende les?
Een factuur aanmaken