Assu

Assu

Maakt jullie kantoor naast Accelerate ook gebruik van Assu? Dan is de koppeling tussen Accelerate en Assu wellicht interessant. Met deze koppeling kun je

  1. vanuit Assu een dossier aanmaken in Accelerate
  2. het gekoppelde Assu dossier automatisch aanvullen met hypotheekinformatie vanuit Accelerate; de hypotheekaanvraag, (indicatieve) offerte en een aantal statusupdates die per HDN binnenkomen worden automatisch doorgestuurd naar het gekoppelde Assu dossier

In deze handleiding worden de volgende drie stappen doorgelopen:

  1. De koppeling leggen (admin)
  2. Dossier van Assu naar Accelerate
  3. Hypotheekgegevens van Accelerate naar Assu

De koppeling leggen (admin)

Voor je data kunt versturen van Assu naar Accelerate en andersom dient eerst een koppeling gelegd te worden. Hiervoor is inrichting in Assu én in Accelerate nodig.

INRICHTING IN ASSU Ga in Assu naar de help pagina (f1) en zoek op Accelerate. Je komt nu uit bij de handleiding ‘Koppelen met Accelerate’

Bij het inrichten heb je de volgende data nodig:

  • Domeinnaam: dit is het domein waarmee je inlogt in Accelerate (zonder \)
  • Sleutel: Ga naar Beheer l AccelerateConnect | Status en informatie. De sleutel is de Private API key (kies voor weergeven)
  • Url: deze vind je in de Accelerate licentie. Ga naar Beheer l AccelerateConnect | Status en informatie. De url staat achter ‘Huidige locatie’

INRICHTING IN ACCELERATE

De admin kan de inrichting in Accelerate doen op stap 4 na, daar kan de admin Support voor benaderen.

  1. Stuur een mailtje naar support@hdconnect.nl met de vraag of zij de module Assu voor jullie licentie aan willen zetten en de triggers in willen richten.
  2. Ga naar Instellingen | Koppelingen en externe bronnen | Assu
  3. Activeer de koppeling
    1. Vul bij Assu URL REST-service de volgende url in: https://aiplatform.aiautomatisering.nl/aidbs/RestService.svc/BerichtZonderNotificatie
    2. Assu helpdesknummer: Dit nummer is terug te vinden in de licentie bij Assu. Links onder in de Assu cockpit of via Assu cockpit | klik links boven op het “witte boekje” |instellingen | Eigen bedrijf | Helpdesknummer. (Let op: het Helpdesknummer bestaat uit 5 cijfers)

De in te richten triggers

De volgende binnenkomende HDN berichten worden vanaf dan doorgestuurd naar Assu:

  • Nieuwe Hypotheekaanvraag (AX)
  • Indicatief voorstel (OX)
  • Definitieve offerte (OX)
  • Statusbericht (SX)
    • De aanvraag is in behandeling
    • De aanvraag is niet opgepakt of beëindigd:
    • Offerte aanvraag afgewezen
    • Offerteaanvraag niet te verwerken
    • Offerteaanvraag beëindigd
    • Partij niet geautoriseerd
    • Autorisatie niet verleend door HDN poortwachter
    • Offerte aanvraag technisch niet te verwerken
    • Finaal akkoord
    • Lening beheer

Dossier van Assu naar Accelerate

Zodra de koppeling is ingericht kun je een relatie kaart van Assu naar Accelerate sturen. In Accelerate zorgt dit dan voor een nieuw dossier.

  1. Ga in Assu naar de relatiekaart en klik op Accelerate
  2. image

  3. Bevestig dat je de gegevens wilt verzenden
  4. image

  5. Assu bevestigd dat de gegevens zijn verstuurd.
  6. image

  7. Het eerste dossier zal in Accelerate niet aangemaakt worden omdat het IP-adres nog niet bekend is in Accelerate. De admin kan het ip-adres als volgt toevoegen:
    1. Ga in Accelerate naar Beheer | AccelerateConnect | Request monitor Inbound: Je ziet hier een dossier/createFromDossierRequest met de foutmelding 'acces denied'
    2. Kopieer het ip-adres dat bij deze foutmelding in de kolom Herkomst staat
    3. Klik links op Firewall
    4. Plak het IP-adres | Geef de naam Assu en sla op.
  8. Je kunt het dossier nu nogmaals versturen van uit Assu.
  9. In Accelerate is een nieuw dossier toegevoegd. De volgende data is beschikbaar (zover ingevuld in Assu)
  • Basis- en klantgegevens
    • Geslacht
    • Initialen
    • Voornaam
    • Tussenvoegsel
    • Achternaam
    • Geboortedatum
    • Relatienummer
  • Contactgegevens
    • Straat
    • Huisnummer
    • Toevoeging
    • Postcode
    • Plaatsnaam
    • Land
    • E-mailadres
    • Telefoonnummers (thuis, werk, mobiel)

💡Wordt er op een ander moment geen dossier aangemaakt? Dan kan de admin in Accelerate in de netgenoemde Request monitor Inbound altijd de reden achterhalen.

Hypotheekgegevens van Accelerate naar Assu

Op het moment dat de hypotheekaanvraag binnenkomt in Accelerate wordt deze doorgestuurd naar Assu. In de HDN Historie van de hypotheek kun je zien of en wanneer het bericht is doorgestuurd:

image

Klik je op het vergrootglas rechts, dan zie je ook de reactie van Assu op het bericht.

In Assu

Afhankelijk van hoe in Assu de servertaken zijn ingericht kan het even duren voor de hypotheek zichtbaar is in het dossier. Ook kan het zijn dat het bericht 'uitvalt' en handmatig gekoppeld kan worden.

Zodra de aanvraag gekoppeld is aan het dossier zie je dit in Assu als volgt:

image

Komt in Accelerate een statusbericht (SX) of offertebericht (OX) binnen dan wordt dit bericht -afhankelijk van de triggerinrichting in Accelerate – doorgezet naar Assu en wordt het Assu dossier automatisch bijgewerkt .

In het voorbeeld hieronder zijn er na de hypotheekaanvraag twee berichten binnengekomen:

  • de indicatieve offerte (OX)
  • status update ‘Dossier ter acceptatie’ (SX)
image