Hier zijn geen kosten aan verbonden.
Indien er iets niet lukt, vraag dan om hulp bij je systeembeheerder of contactpersoon van het VoIP-systeem.
Instellen van de functionaliteit
- Activeer de 'VoIP connectie' module in Beheer | HD Connect Modules.
- Configureer de instelling 'phone_value' onder Instellingen | Koppelingen en externe bronnen | VoIP instellingen. Deze instelling moet als waarde de parameter die het telefoonnummer van de bellende persoon levert in jouw VoIP systeem worden.
- Stel bij Instellingen | Gebruikersbeheer in wie er gebruik moet kunnen maken van de koppeling (inclusief jezelf)
- Je ziet nu onder Instellingen | Mijn account het kopje VoIP integratie. Klik erop.
- Je ziet nu de twee URLs die je kunt gebruiken om de koppeling met jouw systeem te maken.
- De 'Directe URL' is bedoeld om als actieve link (knop) aan te bieden in het interface van jouw VoIP-systeem. Zodra je op de knop klikt - en het telefoonnummer goed ingevuld is door de parameter die je in stap 2 ingevuld hebt - wordt een nieuw venster geopend met de CRM-kaart van de persoon met het meegeleverde telefoonnummer.
- De 'Notificatie URL' dient onderwater geboden te worden, en hoort aangeroepen te worden bij een inkomend gesprek. Gewoonlijk maak je in je VoIP-systeem een trigger aan die afvuurt bij een inkomend gesprek, waardoor de 'Notificatie URL' aangeroepen wordt.
Bij VoIP-systeem Panas is dit zoals hierboven te zien "%SelLinePeernumberPublicFormat%".
of
Stel onder Instellingen | Koppelingen en externe bronnen | VoIP instellingen in dat gebruikers zelf de koppeling aan of uit mogen zetten.
Deze URL is voor iedereen binnen jouw organisatie hetzelfde en kan dus standaard in het interface geboden worden.
Dit zorgt ervoor dat er in Accelerate een notificatie in beeld komt, waar je ook op kunt klikken om bij de CRM-kaart van de bellende persoon te komen.
Deze URL is verschillend voor elke gebruiker vanwege de unieke token in de URL. Deze zou dus per gebruiker ingesteld moeten worden.
Als alles gelukt is werkt de koppeling nu!