Om gebruik te kunnen maken van het HDN-netwerk in Accelerate, moet je als gebruiker een aanstelling hebben bij HDN. Voor een nieuwe aanstelling bij HDN neem je contact op met HDN.
Aanstellingen beheren
Nadat je een aanstelling bij HDN hebt, krijg je toegang tot het HDN-beheerportaal. Hier zie je jouw aanstellingen. Om een nieuwe aanstelling voor Accelerate in te stellen ga je naar “Bekijk aansluitingen”.
Afbeelding 1: landingspagina aanstellingen beheren
Een nieuwe aanstelling aanvragen
Bij “Aansluitingen” zie je een overzicht van alle actieve aansluitingen. Om een nieuwe aansluiting te realiseren, klik je op “Aansluiting bestellen”.
Afbeelding 2: Actieve aansluitingen en het bestellen van een nieuwe aansluiting
Bestellen van een aansluiting
Bij het bestellen van een aansluiting is het essentieel dat je de juiste softwareleverancier kiest. Zoek in de lijst van softwareleveranciers naar “HD Connect Accelerate” en selecteer deze. Plaats daarna je bestelling, zodat je aansluiting aangevraagd wordt. Als de aansluiting succesvol is geplaatst en verwerkt, kan je daarna via Accelerate HDN-verkeer versturen.
Afbeelding 3: Bestellen van een nieuwe aansluiting
Registratie HDN-postbusnummer
Een aantal geldverstrekkers pakt HDN aanvragen alleen op als het verzendende HDN-nummer en eventueel ook het aanstellingsnummer bij hen bekend is.
Het net aangevraagde HDN-nummer wordt straks in Accelerate gebruikt om aanvraagberichten naar geldverstrekkers/serviceproviders te sturen. Dit nummer moet daarom bij een aantal geldverstrekkers geregistreerd worden. Zie
voor meer informatie.
Verlengen van de aansluiting
Het is niet nodig om jaarlijks het certificaat te verlengen zoals eerder nodig was. Het abonnement voor HDN wordt automatisch verlengd. Je hoeft hiervoor verder geen handelingen uit te voeren in Accelerate. Als jouw aansluitnummer verloopt, bijvoorbeeld doordat je de betaling stop zet, zul je de stappen in deze handleiding opnieuw moeten uitvoeren om opnieuw gekoppeld te worden.