Neem jij al een Net Promoter Score (NPS) bij je klanten af? Het is een handige en veelgebruikte manier om je klanttevredenheid in kaart te brengen. Zo niet, is dit het perfecte moment om ermee te beginnen.
Maak een NPS-definitie aan onder Instellingen | NPS (Definities).
Nadat je alles naar wens hebt ingesteld en de definitie hebt opgeslagen, is er automatisch een nieuwe e-mail placeholder gecreëerd. Deze kun je nu bij het aanmaken van een nieuw of aanpassen van een bestaand e-mailsjabloon gebruiken. Een mail zou er dan als volgt uit kunnen zien:
In de definitie in dit voorbeeld hebben we ingesteld dat er bij een score tussen 0 en 6 een opvolgvraag gesteld moet worden. Als de klant dus een score tussen 0 en 6 geeft, wordt hij naar aparte pagina op het klantportaal verwezen (zonder in te hoeven loggen) waar hij het volgende te zien krijgt:
De klant beantwoordt de vraag en wordt hiervoor bedankt, de pagina kan dan gesloten worden. Je vindt vervolgens de reacties op deze vragen en de gegeven scores terug onder Overzichten | Rapportages | NPS reacties.