Het inloggen op het klantportaal is vernieuwd. Je hebt nu de mogelijkheid om een unieke gebruikersnaam aan te maken voor je klant.
Standaard konden klanten inloggen met hun e-mailadres en een zelf gekozen wachtwoord. Deze mogelijkheid blijft bestaan. Het genereren van een unieke gebruikersnaam is een extra functionaliteit die je kunt gebruiken in bepaalde situaties, bijvoorbeeld als de partner geen e-mailadres heeft of wanneer je klant meerdere dossiers heeft.
We hebben hiervoor nieuwe invulvelden in Accelerate en een nieuwe placeholder die je kunt gebruiken in de mailsjablonen voor het klantportaal. Beide zullen we hieronder toelichten.
Hoe maak ik een gebruikersnaam aan?
Nieuwe dossiers:
Bij het aanmaken van een nieuw dossier zie je nu een nieuw veld “gebruikersnaam klantportaal”, deze wordt standaard gevuld met het e-mailadres van de klant. Het veld is direct aanpasbaar, je kunt het e-mailadres vervangen door een eigen unieke gebruikersnaam.
Bestaande dossiers:
Heb je een bestaand dossier en wil je je klant laten inloggen met een eigen gekozen gebruikersnaam? Dat kan in het dossier van de klant.
- Ga naar het betreffende dossier
- Kies aan de linkerkant voor instellingen
- Je ziet hier de kolom ”Klantportaal instellingen”
- Vul hier de gewenste gebruikersnaam in en klik op opslaan
- Informeer de klant over de nieuwe gebruikersnaam. Indien dit is ingeregeld door de admin (zie hieronder) dan kan dit vanuit een e-mailsjabloon.
E-mailsjablonen aanpassen met de nieuwe placeholder
Om het je zo makkelijk mogelijk te maken hebben wij een aantal voorbeeld e-mailsjablonen gemaakt die je kunt kopiëren in een nieuw e-mailsjabloon in Accelerate. Controleer wel even of de mail aansluit op jouw manier van communiceren richting je klant voordat je hem gebruikt.
FAQ
Onderwerpen op deze pagina