Ockto

Ockto

Nog geen overeenkomst met Ockto?

Om van de Ockto module gebruik te kunnen maken dien je een overeenkomst met Ockto aan te gaan. Wanneer deze overeenkomst ondertekend is zal onze supportafdeling de module voor je aanzetten.

Hoe ga ik een overeenkomst met Ockto aan?

Stuur een e-mail naar salessupport@accelerate.nl en geef aan dat je in Accelerate gebruik wilt maken van de Ockto module. Neem de volgende gegevens in de e-mail op:

Gegevens contactpersoon

  • Voornaam
  • Achternaam
  • Emailadres
  • Mobiel telefoonnummer

Bedrijfsgegevens

  • Volledige naam organisatie
  • KvK nummer
  • AFM vergunning of lidmaatschap relevante branchevereniging (zoals FFP)
  • Btw-nummer
  • Straatnaam
  • Huisnummer
  • Postcode
  • Plaats
  • Aantal gebruikers kantoor
  • Akkoord met Algemene Ockto voorwaarden?

Ockto zal contact met je opnemen om een overeenkomst aan te gaan.

Wanneer de overeenkomst is ondertekend geeft Ockto aan ons een seintje. Wij zetten vervolgens de Ockto module voor je aan en bevestigen dit aan de contactpersoon van je Accelerate licentie. Heb je hier vragen over? Neem contact op met support@accelerate.nl.

Let op: deze module kan niet tegelijk met de andere brondata module (iWize) aanstaan.

Hoe gebruik ik de Ockto-module?

Op deze pagina wordt toegelicht hoe de inventarisatie op basis van Ockto voor behandelaar/ adviseur en klant werkt. De volgende stappen worden doorlopen:

  1. Actiepunt voor de klant aanmaken
  2. Actiepunt op het klantportaal
  3. Gegevens worden opgeslagen in het Accelerate dossier
  4. HBX importeren in Adviesbox

1. Actiepunt voor de klant aanmaken

Het actiepunt kan aangemaakt worden vanaf het dossier. Je hebt de keuze om een actiepunt open te zetten waarbij de klant alleen de optie heeft om middels brondata de inventarisatie te doen. Je kunt ook de keuze bij de klant laten hij krijgt dan de twee opties.

  1. Klik binnen het dossier op Actiepunten voor klant | Nieuw actiepunt
  2. Kies voor een van de twee opties: a. Het inventarisatieformulier invullen (klant kan zelf kiezen) of b. Aanleveren persoonlijke informatie met Ockto
  3. image

3. Opslaan

2. Actiepunt op het klantportaal

Het actiepunt wordt getoond op het klantportaal, hieronder wordt toegelicht wat de klant te zien krijgt. Let op: de screenshots zijn gemaakt bij een klant die formeel wordt aangesproken, is de aanspreekwijze informeel, dan zijn deze teksten ook informeel.

Optie 1: Actiepunt 'Het inventarisatieformulier invullen'

De klant ziet het volgende actiepunt:

image

Na het kiezen voor Nu invullen wordt het volgende scherm getoond.

De klant maakt hier een keuze en klikt op Verder. Kiest hij voor Zelf invullen dan wordt het handmatig in te vullen formulier getoond.

Kiest hij voor Invullen met Ockto dan gaat hij door naar het DigiD formulier, dat wordt in de alinea hieronder toegelicht.

image

Optie 2: Actiepunt ‘aanleveren persoonlijke informatie met Ockto' De klant ziet het volgende actiepunt:

image

Kiest hij voor Nu aanleveren dan komt hij in het volgende scherm terecht.

image

De klant volgt de stappen zoals in het screenshot staan, na het delen van de informatie op de app keert de klant terug naar het klantportaal.

Hier is nog ruimte voor opmerkingen/ vragen en de klant kiest voor Gegevens versturen Na het versturen krijgt de klant de volgende melding:

image

Het actiepunt is verwerkt en de gegevens zijn opgeslagen in het Accelerate dossier. In het klantportaal zijn deze gegevens niet zichtbaar.

3. Gegevens worden opgeslagen in het Accelerate dossier

Afhankelijk van de triggerconfiguratie krijgt de binnendienst/ adviseur een werkvoorraadsignalering dat de klant het formulier heeft ingevuld.

  • Op het dossier onder Bestanden vind je de gegenereerde pdf’s
  • Onder Externe bronnen | Adviesbox kun je de HBX downloaden

4. HBX importeren in Adviesbox

Wanneer je op de gedownloade HBX klikt wordt –afhankelijk van jouw computerinstellingen - Adviesbox geopend met een nieuw dossier gebaseerd op deze HBX. Let op, aangezien Adviesbox een aantal verplichte velden heeft waarvan de data niet bekend is bij de bronnen worden er een aantal aannames gedaan. Het is dus altijd noodzakelijk om de data in Adviesbox te controleren. Er worden bijvoorbeeld aannames gedaan bij de aflossingsvorm van de hypotheekdelen: deze informatie is niet beschikbaar in de brondata van de Belastingdienst, maar het is wel een verplicht veld in Adviesbox.