Heb jij je activatiemail al een update gegeven? Vorig jaar hebben wij een nieuwe placeholder geïntroduceerd die per aanvrager een gebruikersnaam en een aparte activatielink weer geeft. Het is ons opgevallen dat lang niet alle kantoren deze wijziging hebben doorgevoerd, zonde, want dit lost vrijwel alle problemen met het inloggen op het klantportaal op.
- Aparte activatielink voor de partner
- Gebruikersnaam wordt weergegeven, dus een spelfout is snel ontdekt
- Inlog op meerdere dossiers mo
Wat moet je doen?
- Ga naar instellingen en kies voor e-mailsjablonen
- Zoek het e-mailsjabloon “Activeer persoonlijk klantportaal” er bij en klik op het potloodje
- Nu ga je een stukje tekst aanpassen.
- Let op! Dit moet zowel in het formele blok als het informele blok
- Verwijder de inloglink die nu in je template zit
- Voeg de placeholder {dossier.links_set_password_formatted} toe.
- Lees je tekst even na, is de inhoud naar wens? Pas waar nodig aan.
- Het sjabloon zou er nu als volgt uit kunnen zien.
4. Klik op opslaan.
Controleer je wijziging
- Ga naar een testdossier (of maak er eentje aan)
- Klik links bovenin op e-mail opstellen.
- Selecteer het e-mailsjabloon: Activeer persoonlijk klantportaal
- Controleer je output. Als het goed is zie je nu per aanvrager een gebruikersnaam en een activatielink