[Nieuw] Klanttevredenheid meten via Accelerate
📊

[Nieuw] Klanttevredenheid meten via Accelerate

Neem jij al een Net Promoter Score (NPS) bij je klanten af? Het is een handige en veelgebruikte manier om je klanttevredenheid in kaart te brengen. Zo niet, is dit het perfecte moment om ermee te beginnen.

💡

Mail naar support@accelerate.nl om deze module te laten activeren voor je licentie. Nadat de module door ons is geactiveerd, kan de admin beginnen met de inrichting. De NPS-meting is voor de rest van 2021 gratis te gebruiken. Later dit jaar zal gecommuniceerd worden wat de kosten voor deze module zullen zijn vanaf 2022.

Maak een NPS-definitie aan onder Instellingen | NPS (Definities).

image

Nadat je alles naar wens hebt ingesteld en de definitie hebt opgeslagen, is er automatisch een nieuwe e-mailplaceholder gecreëerd. Deze kun je nu bij het aanmaken van een nieuw of aanpassen van een bestaand e-mailsjabloon gebruiken. Een mail zou er dan als volgt uit kunnen zien:

image

In de definitie in dit voorbeeld hebben we ingesteld dat er bij een score tussen 0 en 6 een opvolgvraag gesteld moet worden. Als de klant dus een score tussen 0 en 6 geeft, wordt hij naar het klantportaal verwezen (zonder in te hoeven loggen) waar hij het volgende te zien krijgt:

image

De klant beantwoordt de vraag en wordt hiervoor bedankt, de pagina kan dan gesloten worden. Je vindt vervolgens de reacties op deze vragen en de gegeven scores terug onder Overzichten | Rapportages | NPS reacties.