Hoe gebruik ik de Ockto-module?
Op deze pagina wordt toegelicht hoe de inventarisatie op basis van Ockto voor behandelaar/ adviseur en klant werkt. De volgende stappen worden doorlopen:
- Actiepunt voor de klant aanmaken
- Actiepunt op het klantportaal
- Brondata inzien en gebruiken
- Digitaal klantonderzoek (KYC)
- Gegevens gebruiken in je adviespakket
- Bron uit Ockto journey niet beschikbaar
1. Actiepunt voor de klant aanmaken
Het actiepunt kan aangemaakt worden vanaf het dossier.
- Klik binnen het dossier op
Actiepunten voor klant
|Nieuw actiepunt
- Kies vervolgens voor
aanleveren persoonlijke informatie met Ockto
- Bepaal vervolgens voor wie je de brondata wil opvragen (alle aanvragers OF voor een specifieke aanvrager)
3. Klik op opslaan
2. Actiepunt op het klantportaal
Het actiepunt wordt getoond op het klantportaal, hieronder wordt toegelicht wat de klant te zien krijgt. Let op: de screenshots zijn gemaakt bij een klant die formeel wordt aangesproken, is de aanspreekwijze informeel, dan zijn deze teksten ook informeel.
Actiepunt ‘aanleveren persoonlijke informatie met Ockto'
- De klant ziet het volgende actiepunt:
- Kiest hij voor
Nu aanleveren
dan komt hij in het volgende scherm terecht.
- De klant volgt de stappen zoals in het screenshot staan. Hiermee komt hij in de Ockto app terecht. Zoals hiernaast is weergegeven
- De klant haalt in de app alle brondata op en verstuurt de informatie naar de adviseur
- Het actiepunt is verwerkt en de gegevens zijn opgeslagen in het Accelerate dossier. In het klantportaal zijn deze gegevens niet zichtbaar
3. Brondata inzien en gebruiken
Afhankelijk van de configuratie krijgt de binnendienst/adviseur een signalering dat de klant het formulier heeft ingevuld.
De brondata vind je terug op twee verschillende locaties:
- Bestanden map Hier kun je de zojuist opgehaalde xml bestanden terugvinden
- Dossiercontrole De brondata bestanden in PDF (MPO, UWV etc.) kun je terugvinden in de dossiercontrole van het dossier. Op die manier kun je ze eventueel (automatisch) koppelen bij binnenkomst van de stukkenlijst op de hypotheekaanvraag
4. Digitaal klantonderzoek (KYC)
Wanneer er voldoende informatie is opgehaald kan een digitaal klantonderzoek onderdeel zijn van de journey. Op de CRM kaart van de klant wordt dan de Risicoclassificatie ingevuld op basis van de binnengekomen informatie.
5. Gegevens gebruiken in je adviespakket
- Je kunt de brondata exporteren naar je Adviespakket Ockto brondata naar FindeskOckto brondata naar Figlo
6. Bron uit Ockto journey niet beschikbaar
Bij een verplichte bron word direct na het scannen van de QR code de melding gegeven dat de verplichte bron niet beschikbaar is en de sessie wordt gestopt.
Bij een niet-verplichte bron word direct na het scannen van de QR code de melding gegeven dat de bron niet beschikbaar is. Echter krijgt de consument de keuze "Toch doorgaan”.
Ockto ID
Het bestand dat naar het adviespakket gaat, wordt gegenereerd door Ockto op basis van de opgehaalde data, Ockto voegt hier de broncode aan toe.
Doe je later nog eens een aanvraag op hetzelfde dossier, dan heb je een nieuwe Ockto journey met eigen brondata en een eigen broncode.
Wanneer je de aanvraag vanuit het adviespakket doorstuurt naar de geldverstrekker kan het adviespakket de broncode in de aanvraag meesturen. Met de broncode kan de geldverstrekker via Ockto de brondata ophalen.
Nog geen overeenkomst met Ockto?
Om van de Ockto module gebruik te kunnen maken dien je een overeenkomst met Ockto aan te gaan. Wanneer deze overeenkomst ondertekend is zal onze supportafdeling de module voor je aanzetten.
Let op: deze module kan niet tegelijk met de andere brondata module (iWize) aanstaan.