- Hoe werkt het?
- Hypotheek check inrichten
- Hypotheek check activeren
- Herinneringen Hypotheek check inrichten
- Opvolging Hypotheek check
- Hypotheekcheck aanbieden aan je klant
Hoe werkt het?
Ieder jaar (nadat de lening in beheer is genomen) wordt er op het klantportaal een actiepunt opengezet voor het invullen van de hypotheek check. Je klant ontvangt een uitnodiging per mail zodra het actiepunt is opengezet.
Op het klantportaal kan de klant verschillende vragen beantwoorden over de persoonlijke- en financiële situatie. Bijvoorbeeld: ‘Heeft u plannen om uw woonsituatie het komende jaar te veranderen?” of “Verwacht u binnen nu en één jaar een wijziging in uw gezinssituatie?”
Als alle vragen zijn beantwoord krijgt de klant een advies afhankelijk van de antwoorden. Dit kan zijn om een afspraak te maken, of een afspraak te overwegen.
Jij kan als admin zelf bepalen wat je met het resultaat van de check doet. Je kunt bijvoorbeeld inrichten dat je een signalering ontvangt op alle resultaten waarin een afspraak gewenst is. Ook kun je per type resultaat inrichten of en zo ja, welke mail je verstuurd naar de klant.
Hypotheek check inrichten
- Ga naar instellingen en kies voor smartcare.
- Kies aan de linkerkant voor Hypotheek Check.
Hypotheek check activeren
Wil je jouw klanten jaarlijks een hypotheek check laten uitvoeren?
- Zet een vinkje bij “ja, de hypotheekcheck automatisch aanbieden..”.
- Kies een e-mailsjabloon die je wilt versturen naar je klant zodra het actiepunt wordt opengezet op het klantportaal.
Herinneringen Hypotheek check inrichten
Heeft je klant niet direct gereageerd? Geen probleem, je kunt zelf inrichten of je de klant een herinnering wilt sturen voor het invullen van de hypotheek check.
Bepaald zelf na hoeveel dagen je een mail wilt versturen en of je bijvoorbeeld een signalering wilt ontvangen als de klant bij de laatste herinnering nog niets heeft gedaan.
Opvolging Hypotheek check
Bepaal zelf welke hoe je om gaat met het resultaat van een ingevulde hypotheek check.
De klant krijgt afhankelijk van de gegeven antwoorden in de hypotheek check een advies om wel of geen afspraak te maken. Jij kunt op basis van het resultaat zelf bepalen welke acties je wilt ondernemen:
- Zo kun je zelf bepalen of je een mailt versturen naar je klant ter bevestiging o.i.d.
- Ook kun je zelf inrichten in welke gevallen je een signalering wilt ontvangen.
Hypotheekcheck aanbieden aan je klant
Automatisch aanbieden
Standaard wordt de hypotheek check ieder jaar aangeboden op dossiers met een hypotheek waarvan de status lening in beheer is. Vind je dit te vaak? Dan kun je op dossierniveau een ander termijn kiezen.
- Open je dossier.
- Ga naar instellingen onder de dossierscope.
- Aan de rechterkant kun je aangeven OF je de klant wilt benaderen en zo ja, hoe vaak.