VoIP koppeling maken met Panas
☎️

VoIP koppeling maken met Panas

⚙️

Belangrijk om te weten is dat je voor het instellen van deze koppeling, de rechten in Panas moet hebben om de 'skin' te bewerken. Je controleert of je dit kan doen door linksboven in Panas op 'Bestand' te drukken, vervolgens naar 'Skin' te gaan en te zien of je op 'Bewerken' kunt klikken. Als dit zo is, kun je door met deze instructie. Zo niet, neem dan contact op met je systeembeheerder.

⚙️

Je moet admin in Accelerate zijn om de module te activeren.

Maak je gebruik van een ander systeem dan Panas/SwyxIt? Bekijk dan deze handleiding:

☎️
VoIP voor andere systemen

Het is mogelijk om, als je met Panas werkt, jouw VoIP-systeem te koppelen aan Accelerate.

Als je door iemand gebeld wordt, krijg je in Accelerate een notificatie waarmee je direct de CRM-kaart van de bellende persoon erbij haalt indien deze al in je CRM bestaat.
Als je door iemand gebeld wordt, krijg je in Accelerate een notificatie waarmee je direct de CRM-kaart van de bellende persoon erbij haalt indien deze al in je CRM bestaat.

Deze koppeling bestaat uit twee onderdelen, een knop in het Panas-interface (de directe URL) en de notificatie in het Accelerate-interface (de notificatie URL).

Knop in Panas-interface
Knop in Panas-interface
Notificatie in Accelerate-interface
Notificatie in Accelerate-interface

Instellen van de functionaliteit

  1. Activeer de 'VoIP connectie' module in Beheer | HD Connect Modules.
  2. image
  3. Stel bij Instellingen | Gebruikersbeheer in wie er gebruik moet kunnen maken van de koppeling (inclusief jezelf)
  4. image

    of

    Stel als admin onder Instellingen | Koppelingen en externe bronnen in dat gebruikers dit voor hunzelf mogen instellen:

    image
  5. Gebruikers die toestemming gekregen hebben zien nu onder Instellingen | Mijn account het kopje VoIP integratie. Klik erop.
  6. Je ziet hier de twee eerder beschreven URLs.
  7. image

Deze URLs kunnen we nu gaan gebruiken om de knop en de notificatie te maken.

Directe URL (knop in Panas)

  1. In het Panas-interface is als het goed is al een knop voor een snelkoppeling aanwezig - zie de knop naast de ophang-knop. Als deze er is, ga dan naar stap 2.
  2. image

    Als deze er nog niet is, kun je deze aanmaken via Bestand | Skin | Bewerken, en vervolgens in een open plek in het interface op rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor 'Nieuw'.

    Kies dan voor 'Actie object'.

    image

    Kies hier voor type 'Snelkoppeling' en koppel er een standaard 'Achtergrond figuur' aan om de knop een uiterlijk te geven. Je kunt hiervoor de standaard knoppen van Panas gebruiken (onder AppData / Local / Temp / ClCurSkn), of gebruik een eigen afbeelding - bijvoorbeeld het Accelerate logo?

    image

    Ga weer uit de 'Skin bewerken' modus, op dezelfde manier als je deze aanzet.

  3. Druk op rechtermuisknop op de snelkoppeling knop en klik op 'Eigenschappen'.
  4. Vul onder 'Doel' de 'Directe URL' die je in Accelerate ziet in. Je kunt een 'Titel' toevoegen om de knop herkenbaarder te maken.
  5. image
  6. Na op 'OK' gedrukt te hebben werkt de knop. Door op deze knop te drukken open je een nieuw venster in je browser met de CRM-kaart van de persoon die aan de lijn hangt.
  7. image

Notificatie URL (notificatie in Accelerate)

  1. Ga linksboven naar Bestand | Skin | Bewerken.
  2. Druk op rechtermuisknop op een lege plek van het interface, en klik op 'Nieuw'.
  3. Kies voor type 'SwyxIt! Web Extension'.
  4. image
  5. Voeg onder het gelijknamige tabje in het nieuw geopende venster de 'Notificatie URL' uit Accelerate toe aan 'URL' onder 'Gebeurtenisverwerking'. Standaard staat de 'Gebeurtenis' op 'Inkomend extern gesprek', indien een andere gebeurtenis relevanter is kan daar ook voor gekozen worden. Ook kunnen er meerdere Web Extensions aangemaakt worden om meerdere gebeurtenissen op te vangen.
  6. image

    Optioneel: Je kunt onder 'Algemeen' een afbeelding aan de web extension toevoegen onder 'Achtergrond figuur' → 'Standaard' om deze makkelijker terug te vinden in het interface.

  7. Druk op 'OK'.
  8. Optioneel: Sleep de gemaakte web extension naar een plek waar hij niet in de weg staat.

  9. Zodra de ingestelde 'Gebeurtenis' hierboven plaatsvindt, bijvoorbeeld een inkomend extern gesprek, zal je een notificatie in Accelerate ontvangen. Hier kun je op drukken om de CRM-kaart van de beller te openen.

Lukt het instellen niet, of wil je deze functionaliteit bij een groot aantal collega's ingesteld hebben? Neem dan contact met ons op!