Vraag moeiteloos een inkomensverklaring aan in Accelerate en ervaar het ultieme gemak!
Met onze module Zakelijk Inkomen heb je alles wat je nodig hebt op één vertrouwde plek. Geen gedoe meer met extranetten en weer ergens anders je dossierstukken uploaden. Nu kun je snel en zorgvuldig een inkomensverklaring aanvragen, rechtstreeks via Accelerate.
Als adviseur ben je altijd een stap voor. Met een inkomensverklaring van Pentrax of Zakelijk Inkomen vergroot je de kansen voor ondernemers om hun hypotheekaanvragen goedgekeurd te krijgen. En het beste van alles? Je klanten weten in een mum van tijd waar ze aan toe zijn!
Inrichten Inkomensbeoordelaars (ADMIN)
De eerste stap is nu het inrichten van de inkomensbeoordelaars. Via Accelerate kun je aanvragen indienen bij Pentrax en bij Zakelijk Inkomen. Je dient deze partij(en) zelf op te voeren. Dit doe je als volgt:
- Ga in het lint naar
CRM
en kies voorInkomensbeoordelaars
. - Klik aan de linkerkant op
Inkomensbeoordelaar toevoegen
. - Vul de
bedrijfsnaam
in (vb. Pentrax of Zakelijk Inkomen). - Zet
tonen in HDN postbusnummer
op JA.
HDN postbusnummers toevoegen voor Inkomensbeoordelaars
- Ga naar
instellingen
en kies voorHDN
. - Klik aan de linkerkant op
HDN postbusnummers
. - Vul onderaan de HDN nummers in van de inkomensbeoordelaars. (op de site van hdn.nl vindt je de meest actuele HDN nummers).
Aanvragen inkomensverklaring
- Open het dossier van je klant.
- Kies in het lint voor
Product toevoegen
en klik opInkomensverklaring ondernemer
.
Er opent een nieuw scherm
- Selecteer een
inkomensbeoordelaar
. - Voer de
gegevens van de lening
in en geef aan of er sprake is van NHG. - Selecteer de aanvrager.
- Partnergegevens zijn alleen van toepassing als de partner deelneemt aan 1 of meerdere ondernemingen van de aanvrager.
Opvoeren aanvragers
- Vul de gegevens van de aanvrager in. De in te vullen velden wijzigen als je het type rechtspersoon aanpast.
- Voer de inkomensgegevens in. Dit bepaalt uiteindelijk welke documenten er worden opgevraagd.
- Klik op
volgende
. - De tweede stap van de aanvraag bestaat uit het opvoeren van de bedrijfsgegevens.
- Heb je alles ingevuld? Klik dan op indienen. Je aanvraag wordt nu verstuurd naar de inkomensbeoordelaar.
Aanvraag inkomensverklaring behandelen
Het afhandelen van de aanvraag voor de inkomensverklaring werkt zoals je gewend bent van Accelerate. Aan de linkerkant in je dossierboom verschijnt een nieuw product met daarbij de bekende opties.
Het verloop van het dossier ziet er in de regel als volgt uit:
- Je dient de aanvraag in bij de inkomensbeoordelaar
- De inkomensbeoordelaar stuurt de stukkenlijst per HDN terug.
- Jij of je klant (via het portaal) uploaden de gevraagde documenten
- Zodra de inkomensbeoordelaar de stukken heeft beoordeeld en akkoord heeft bevonden gaat er een mail naar de klant voor het betalen van de inkomensverklaring.
- Zodra deze is betaald, wordt de inkomensverklaring vrijgegeven.
Aanvraag inkomensverklaring wijzigen
Het is mogelijk om een wijziging in te dienen op een eerder ingediende aanvraag.
- Ga naar het dossier.
- Klik op de product inkomensverklaring ondernemer.
- Klik bovenin op
aanvraag wijzigen en opnieuw versturen
. - De aanvraagmodule wordt nu geopend, verwerk je wijzigingen en dien je aanvraag opnieuw in.