Per 19 april wordt het op alle klantportalen verplicht om 2-factor authenticatie te gebruiken bij het inloggen. Om je klanten hierover zo goed mogelijk te informeren, is het handig om bij de mail die je klanten ontvangen om het klantportaal te activeren, ze wat te vertellen over 2-factor authenticatie en hoe ze het in kunnen stellen.
In de instructie hieronder zie je precies hoe je dit regelt:
- Ga in Accelerate naar
Instellingen
en kies voore-mailsjablonen
- Klik op het
potloodicoontje
bij het e-mailsjabloon “Klantportaal activeren” - Voeg de uitleg over 2-factor authenticatie toe aan je bestaande mailsjabloon. Onderaan deze pagina vind je een voorbeeldtekst die je hiervoor kunt gebruiken.
- Druk op
Opslaan
. De toevoeging aan het sjabloon gaat nu automatisch mee in nieuwe activatiemails die naar je klanten worden verstuurd.
Voorbeeld tekst 2-factor authenticatie in je e-mailsjabloon
Over 2-factor authenticatie
Om de veiligheid van uw account te waarborgen en uw persoonlijke gegevens te beschermen, stellen wij 2-factor authenticatie (2FA) verplicht op het klantportaal voor al onze klanten.
Dit betekent dat u naast uw wachtwoord nog een extra verificatiestap moet doorlopen om in te loggen op uw klantportaal.
U kunt 2-factor authenticatie instellen door een authenticator-app (bijvoorbeeld Google Authenticator of Microsoft Authenticator) te downloaden op uw smartphone en deze bij het inloggen te koppelen aan uw account. Wanneer u vervolgens inlogt op uw account, wordt er een unieke code gegenereerd door de authenticator-app die u moet invoeren om uw identiteit te verifiëren.
We begrijpen dat dit misschien wat extra moeite kost, maar het is een belangrijke stap om ervoor te zorgen dat uw account en persoonlijke gegevens veilig zijn. Door 2-factor authenticatie te gebruiken, voorkomt u dat anderen toegang krijgen tot uw account, zelfs als ze uw wachtwoord kennen.
Als u hulp nodig heeft bij het instellen van 2-factor authenticatie, neem dan gerust contact met ons op. We helpen u graag verder.