Mijn account

Mijn account

Je kunt hier de volgende zaken wijzigen:

  • Standaard werkvoorraad: Dit is de werkvoorraad die opent op het moment dat je inlogt.
  • Document-editor: Op een aantal punten kun je de werking aanpassen aan jouw voorkeuren.
  • Wachtwoord: Wijzig jouw wachtwoord. De admin kan –indien gewenst- jouw authenticatie code aanpassen.
  • 2-factor authenticatie inrichten
  • Een extra beveiliging op je account zorgt voor een betere bescherming van je klantgegevens.

Mijn account

Hier kun je de werkvoorraad die standaard wordt geopend na inloggen aanpassen. Tevens kun je jouw wachtwoord wijzigen. Wil je je authenticatie code gewijzigd hebben? Neem dan contact op met de admin, die kan dat voor je doen onder gebruikersbeheer.

Persoonlijke informatie

Verander hier jouw Naam, E-mailadres en profielafbeelding. Indien Accelerate Tussenpersoon: jouw naam en profielafbeelding zijn zichtbaar op het klantportaal.

2-Factor authenticatie

Inloggen met 2-factor authenticatie (2FA) is een stuk veiliger en verkleint de kans dat hackers toegang krijgen tot je accounts. Je gebruikt hierbij 2 verschillende middelen (factoren) om in te loggen. Je standaard inloggegevens en een app die een tijdgebonden code of bevestigingsknop toont. Lees hier meer over het instellen en gebruiken van de 2-Factor authenticatie.

Ik krijg een foutmelding: Code is niet juist

Controleer of je de code juist hebt over getypt binnen de gestelde tijd (30 seconden). Blijft de melding verschijnen? Dan loopt mogelijk de tijd van je computer niet synchroon met de tijd op je mobiele telefoon.

Ik heb mijn telefoon niet bij de hand

Het gebruik van 2-factor authenticatie is verplicht. Zonder 2-factor authenticatie kun je geen gebruik maken van Accelerate.

Bij sommige accounts is herstel via e-mail mogelijk. Bij andere accounts heb je soms de back-upcodes nodig die je bij het inschakelen van tweefactorauthenticatie (2FA) te zien kreeg, Bijvoorbeeld bij je Google-account. Bewaar back-upcodes dus goed en veilig.

LET OP! Wij kunnen de 2-factor authenticatie niet uit zetten. Een admin kan de 2-factor authenticatie resetten. Vervolgens kun je opnieuw een account toevoegen in de authenticator app (op een andere telefoon, of op een nieuwe telefoon).

Mijn telefoon is gestolen/verloren

Een defecte of gestolen smartphone is vervelend als je daarop een 2-factorauthenticatie-app staat die je nodig hebt om ergens in te loggen.

Bij sommige accounts is herstel via e-mail mogelijk. Bij andere accounts heb je soms de back-upcodes nodig die je bij het inschakelen van 2-factorauthenticatie (2FA) te zien kreeg, Bijvoorbeeld bij je Google-account. Bewaar back-upcodes dus goed en veilig.

Als back-up kun je ook een extra 2FA-app op een tweede smartphone installeren, bijvoorbeeld die van je werk of partner.

LET OP! Wij kunnen de 2-factor authenticatie niet uit zetten. Een admin kan de 2-factor authenticatie resetten. Vervolgens kun je opnieuw een account toevoegen in de authenticator app (op een andere telefoon, of op een nieuwe telefoon).

Hoe reset ik de 2-factor authenticatie
  1. Ga naar instellingen en kies voor gebruikersbeheer
  2. Klik op de gebruiker waarbij je de 2FA wil resetten
  3. Onder aan de pagina zie je de optie 2FA uitschakelen. Klik op uitschakelen (LET OP! dit reset het gebruik van 2FA, de gebruiker is nog steeds verplicht om met 2FA in te loggen)
  4. De gebruiker kan nu opnieuw inloggen. Hij wordt hierbij direct doorverwezen naar Mijn Account om de 2FA opnieuw te activeren. Zonder 2FA kan Accelerate niet gebruikt worden.
Ik krijg de foutmelding ‘Gebruikersnaam, wachtwoord en/of authenticatie code is onjuist.’, wat doe ik verkeerd?

Mogelijk voer je op de plek van de authenticatiecode de code vanuit de app in. Voer eerst de authenticatiecode in die altijd gelijk blijft. Hierna kan je inloggen en vervolgens krijg je een scherm in beeld waar je de code uit de app kan invoeren. Uiteraard kan het ook zijn dat er een fout zit in de gebruikersnaam en/of wachtwoord.