Een klantdossier heeft een vaste indeling. Bovenaan staat de menubalk met functies zoals E-mail opstellen, Product toevoegen etc. Daaronder vind je het blok met gegevens van de klant. Links in de kantlijn vind je de boom met alle onderdelen van het klantdossier. Als je producten en afspraken toevoegt aan het dossier, worden die toegevoegd aan de boom.
Als je een dossier opent kom je in het overzicht, dat is het bovenste item van de boom.
- Dossier tijdlijn: De aanmaakdatum van het dossier en belangrijke data van de hypotheek staan hier vermeld. Door de tijdlijn met de muis te verslepen naar links of rechts, kan je verder in de toekomst en terug in het verleden kijken.
- Dossiersamenvatting: De klantnaam en contactgegevens, maar ook de behandelaar van het dossier en de tussenpersoon worden hier getoond.
- Producten en diensten: Deze tabel geeft een overzicht van alle producten en diensten binnen dit dossier. Door op de pijl te klikken, kom je in het desbetreffende product. Voor de admins is het mogelijk om een product te verwijderen door op het kruisje te drukken.
- E-mail: Hier worden ingaande en uitgaande e-mails binnen dit dossier in een chronologisch overzicht getoond.
- Notities: Onder de notities zie je alle notities die gemaakt zijn op dit dossier. Deze notities worden getoond in de vorm van ‘post-its’. Notities met prioriteit hebben een rode kleur.
Relatiegegevens aanpassen
Klik in de boom op relaties en daarna op de betreffende persoon; je kunt nu de persoonsgegevens aanvullen of wijzigen.
Rechts op de pagina zie je het blok ‘Klantgegevens’. Hier kun je een extern relatienummer invoeren. Indien er een extern relatienummer is toegekend aan de relatie is het ook mogelijk om daarop te zoeken via het oranje zoekveld bovenaan de pagina. Bij het onderdeel ‘Wachtwoord aangemaakt’ kun je zien of de klant al toegang heeft ingesteld tot het klantportaal.
📝 Opdracht 5
Vul de gegevens van de personen verder aan en stel een relatie-/extern referentienummer in.
Door naar de volgende les?
Een afspraak aanmaken