Via het menu ‘Dossiers’ kom je in het overzicht van alle dossiers. Hier kun je de datum zien waarop een dossier is aangemaakt, de dossiercode, de naam van de klant, de behandelaar en adviseur. Je ziet ook een kolom met ‘Maatschappij code’. Als er een hypotheek in het dossier aanwezig is zie je daar de code (afkorting) van de geldverstrekker staan.
Nieuw dossier aanmaken
Om een nieuw dossier toe te voegen klik je links op de knop ‘Nieuw dossier’. Je komt dan op onderstaande pagina.
Hier kun je de gegevens voor ‘Aanvrager 1’ invullen en eventueel van ‘Aanvrager 2’ als er een partner is. Kies dan links bij Dossiergegevens ‘Partner? -> Ja’. Je hoeft hier niet alles in te vullen, zodra het klantdossier is aangemaakt kun je de gegevens aanvullen of wijzigen.
In het linker blok ‘Dossiergegevens’ kun je nog een aantal zaken instellen, zoals ‘Behandelaar’, ‘Leadbron’ (hoe komt deze klant bij ons terecht), en ‘Aanspreekvorm’. Bij de aanspreekvorm geef je aan of je ‘Formeel’ of ‘Informeel’ met deze klant wil communiceren. Voor alle e-mailsjablonen kun je namelijk beide varianten instellen. Zo bepaal jij of je de klant met 'u' of met 'je' wil aanspreken in de e-mailcommunicatie. De aanspreekvorm kun je altijd in het dossier aanpassen.
Een dossier opzoeken
Op basis van de ingevoerde gegevens kun je een dossier opzoeken met het oranje zoekvenster bovenin Accelerate. Je kunt hier zoeken op gegevens van de klant, zoals naam, geboortedatum, postcode en e-mailadres, maar bijvoorbeeld ook op offertenummer.
📝 Opdracht 4
Maak een testdossier aan: je kunt jouw eigen gegevens gebruiken of een fictief persoon bedenken. Zorg er wel voor dat je jouw eigen e-mailadres invult, zodat je de automatische e-mails ontvangt.
Door naar de volgende les?
De onderdelen van het klantdossier