De inrichting van de HDN postbusnummers bepaalt waar jouw hypotheekaanvraag of verzekeringsaanvraag naar toe gaat. Dit is de route die je aanvraag aflegt. Heb je een rechtstreekse aanstelling, dan gaat je aanvraag direct naar de eindbestemming. Werk je met een serviceprovider? Dan wil je in Accelerate aangeven waar de tussenstop gemaakt moet worden. Hoe je dit doet lees je hieronder.
HDN route wijzigen
- Ga naar
instellingen
en kies voorHDN
- Klik aan de linkerkant op
Postbusnummers
- Zoek de betreffende geldverstekker op
- Vul het HDN nummer van de geldverstrekker, serviceprovider of verzekeraar in (zie voorbeeld)
- Vul het aanstellingsnummer van jouw kantoor (zie voorbeeld)
- Klik op
opslaan
Het overzicht HDN maatschappijen
Het overzicht bestaat uit 6 kolommen:
- 2 kolommen voor het inrichten van je HDN route voor Hypotheken (AX berichten)
- 2 kolommen voor het inrichten van je HDN route voor Kredieten (KX berichten)
- en 2 kolommen voor het inrichten van je HDN route voor Verzekeringen (LX berichten)
Wat vul ik waar in?
In de eerste kolom vul je het HDN nummer in van de partij waar je aanvraag naar toe moet. In de 2e kolom vul je het aanstellingsnummer in van je kantoor. We leggen het uit aan de hand van een voorbeeld:
Voorbeeld 1:
Voorbeeld 2:
Overzicht met HDN Postbusnummers
HDN heeft op haar website een compleet overzicht van HDN postbusnummers van alle partijen. Zo weet je zeker dat je het juiste nummer hebt om in te vullen in Accelerate.
Adviespakket wel/niet aanpassen
Moet ik ook iets aanpassen in mijn adviespakket? Dit is een veel gestelde vraag. Het antwoord is nee.
Mits, je hierin hebt ingericht dat alle aanvragen naar Accelerate verzonden moeten worden. Heb je dit nog niet ingericht, lees dan deze instructie.